Čína má ambiciózní plán ovládnout světový trh s elektromobily, což je vidět na růstu prodeje těchto vozů v zemi i na zahraničních trzích. Čínský automobilový průmysl, který se dlouho věnoval kopírování a výrobě nekvalitních vozů, nyní prorazil na světový trh s vlastními inovativními modely. S příchodem elektromobilů čínských značek do Evropy a jiných regionů se objevují otázky týkající se změn v automobilovém průmyslu a dopadu na tradiční výrobce.

Jedním z příkladů je automobilka BYD, která se stala největším světovým výrobcem elektrických aut. BYD si dokonce postavil vlastní loď pro vývoz elektromobilů do Evropy. Čína podporuje rozvoj elektromobility prostřednictvím státních dotací, daňových výhod a dalších opatření, což pomáhá vytvářet poptávku na domácím trhu.

Tento trend je patrný i v Česku, kde čínská značka MG prodává primárně spalovací vozy, ale její nové modely jsou elektrické a nabízeny za nižší ceny než konkurence. Zvýšení podílu prodaných elektromobilů v Číně na 35 % a plány na výstavbu továrny na elektromobily v Maďarsku ukazují na rostoucí ambice čínských automobilových společností na globálním trhu.

Leave A Reply